Matkailun vastuullisuus on saanut uusia merkityksiä pandemia-aikana

Matkailija kävelee tiheän metsän läpi kohti valoa

Pandemian seurauksena matkailussa korostuu vastuullisuus monella tapaa. Turvallisuuden tunteesta on tullut uusi hygieniatekijä. Matkailijat haluavat käyttää luotettavia ja vastuullisesti tuotettuja palveluja. Kahdessa ajankohtaisessa Haaga-Helian opinnäytetyössä matkailualan vastuullisuutta on käsitelty kahdesta kiinnostavasta näkökulmasta: palveluntuottajien ja yhteiskunnallisen keskustelun kannalta.

Continue reading Matkailun vastuullisuus on saanut uusia merkityksiä pandemia-aikana

Vastuullisen matkailun portailla

Kuva portaista joka on rakennettu laatikoista, takana vuori. Piirretty nuoli, miten hypellä laatikolta toiselle.

Vastuullisen matkailun portailla alkaa olla valmista! Takana on lähes kaksivuotinen hankeponnistus, jossa on luotu digitaalinen koulutusmalli sekä sen pilottina vastuullisen matkailun koulutus. Koulutuksen keskeisimpiä kohderyhmiä ovat matkailualan yrittäjät, esimiehet, työntekijät ja yrittäjäksi aikovat. Lisäksi kohderyhmiin kuuluvat korkeakouluopiskelijat, matkailualan opettajat ja asiantuntijat sekä viranomaiset. Koulutuksen laajuus vaihtelee 1-20 opintopisteen välillä riippuen opiskelijan omista tavoitteista ja aikaisemmasta osaamisesta.

Continue reading Vastuullisen matkailun portailla